vrijdag 20 januari 2012

Rijmen met vissen

Hallo, hieronder staat een gedicht over vissen die gemaakt is door veel mensen, kijk eens bij vissenspelletjes(klik) voor meer vissenspelletjes (met onder andere rijm gedichten) JIJ kan deze, maar ook andere,groter maken, door onder dat gedicht een reactie te plaatsen met jouw volgende regel. Of mail de volgende regel naar aquariumblog-at-hotmail.com. hier komt het gedicht:


toen gisteren de melkman kwam,
sprong er een visje uit de kan
de vis was dik en heel erg wit
'Grit heb ik nodig,meer grit
Zoeken, alsmaar zoeken.'
in alle hoeken en gaten,
onder de kleinste blaadjes
in het diepste der naadjes
geen grit, maar niet getreurd
De dierenwinkel is nog aan de beurd!
daar hebben ze vast wel grit
Niet meer te krijgen, o shit
Dan neem ik genoegen met 3 ons sepia
en liever niet die levenden ja
tis namelijk voor bij de vissen
Die kan ik echt niet missen
Zo'n mooi gezicht dat aquarium!
een aquarium of een terrarium
of dan toch maar alle twee
ik ben nog meer tevree
met van beiden meer dan één
Maar 1 vis is ook maar alleen,
dus nemen we er maar meer
duizend ongeveer!
dus nu is de bak te vol
Maar dat bedrukt natuurlijk niet de lol
We gaan naar de winkel en kopen een groter hol
Daar aangekomen kreeg ik het in mijn bol
En dacht: wat is er nu weer aan de hand?
daar, vlakbij die speelgoedband
ik ga toch even kijken
ze werden boos en zeiden: loop niet zo te zeiken!
want ik was heel boos op hun geworden
waardoor ik niet goed kon verwoorden
wat hun boosheid in mij teweeg bracht
want toen die nacht
heb ik een wraakactie verzonnen
de actie was geslaagd en het krijgen van respect begonnen
en dan zeg ik hup met de geit
die ook op een vis lijkt
want wat nu weer blijkt,
is dat ik de geit heb verward met een vis die heel andes te onderhouden is er moet wel iets groots in mijn bak dat was wat er ontbrak even naar de dierenwinkel om er een te kopen en nou moeten we maar hopen dat hij nog wat kan bewegen. En ook die lichtbak, kan ie daar wel tegen? Als je slim bent, doe je nu het volgende Je zet 'm bij de boer tussen het mais, zij het mokkende. Dan mag je er nog één keer in de week naar kijken, maar dan moet je verder niet zeiken is dat goed? Als de boer vindt dat het zo moet, beloof ik er verder niet in te plassen. Thuis kom ik met volle tassen, Vol met spulletjes voor de vis. De bak weer mooi en fris, De vissen weer enthousiast en vrolijk. en ook een beetje olijk (en bedankt voor vrolijk ) honger, honger, eten nu maar snel....... Anders weet je het wel.... Dan staat die gek weer over mijn voedsel te wateren. De vissen zijn aan het klateren ( Bedankt voor het woord) Alles eet ik razendsnel op, Het heeft weer gesmaakt en ik voel me top, Een mooi plantje hier en daar. maar het aquarium is nooit klaar dus de volgende winkel maar weer Terug in de winkel loop ik heen en weer, en ik kan maar geen keuzes maken opletten, mijn portemonee begint op te raken toch maar weer plantje gekocht Snel terug naar huis na een lange zoektocht, De vissen blij om mij weer te zien hahaha lachen ze, daar is ze die koopzieke trien plantje ok maar waar zijn de watervlooien?? Niks gevonden en de vissen beginnen te schooien, terug naar de winkel voor voer en toen ik terug kwam lagen die schooiers al op de loer toch maar wat gegeven want..... anders deden de vissen frapant, Baasje blij , vissen blij wat wil je nog meer.. alleen die ene vis met hartezeer die is al veel te lang alleen mijn baasje haalt er nog een bij, maar dan verrekt hij een been. Baasje, we worden moe van jou, komt thuis en gaat weer heen Maar de gedane boodschappen zijn nooit naar wens Achja baasje is ook maar een mens, hij heeft het goed met ons voor wij treffen het maar weer hoor!, is het alweer tijd voor een schoonmaakbeurt misschien? Dat valt te overzien, Maar de filter is stuk oké, ik ga naar de winkel koop een nieuw filter en voor mij een TUC eindelijk, ik zit weer op de bank met TUC en cola Op de bank tv kijken naar een aflevering over Angola, Blijkt dat de nieuwe filter een onderdeel mist.. snel een reserve-onderdeel van de plank gegrist en voor het lekken,snel een emmer gepakt Het water spetterde overal en bijna in het stopcontact, Hopen dat de filter het weer doet emmer in de hand, dweil onder mijn voet contact weer aan Filter doet het weer en het water is zo helder als de oceaan, En toch ben ik weer wat vergeten 't is al half zeven ik moet zelf nog eten wat maken we nu weer klaar Niet te uitgebreidt want dat is na een lange dag als deze wel zo zwaar, Iets gezonds dat lijkt me lekker heel veel groenten en het kan nog gekker wat zie ik nu uit mijn linkeroog Tot mijn verbazing mijn rechteroog Door de knal tegen mijn kop licht die nu midden op straat Opgestaan en even bij de vissen gekeken hoe het met hun gaat, Met de vissen gaat het goed want het lijkt alsof ze me uitlachen ik ga weer zitten, op mijn favoriete tvprogamma wachen (sorrie) ik strek me uit, benen op de bank In mijn rechterhand de afstandsbediening en in mijn linkerhand een blikje frisdrank, Nou lekker een avondje rust morgen maak ik me wel druk over het fust even denken nog, wat ga ik vissen morgen geven Iets lekkers waardoor de vissen zich kunnen uitleven, droog of levend voer ? Jullie hebben het maar over groenten; drankjes; droog of levend en nog meer van dat geouwehoer Wij bakbewoners hebben er nog maar weinig van gezien je hebt gelijk, maar ik erg kien geef ze gelijk een zakje watervlooien Vissen raken enthousiast tijdens het ingooien van de watervlooien, Zie ze eens smullen daar zullen ze nog lang over nal.... dat was heerlijk, nu even uitbuiken De baas heeft ook trek, misschien in een gebraden kuiken? Tijdens het avondeten ziet baasje een scheur in de voorruit... paniek alom, waar is de kitspuit eerst moeten de vissen gered Een grote plastic bak voor de vissen en op zoek naar een nieuwe bak op het internet, Het aquarium valt niet meer te maken... Dit lijkt echt, zal je wel raken Heb je al iets gevonden ? Een grotere bak gevonden en de vissen raakte opgewonden, Nu nog even kijken wat baasje nog meer kan met de huidige bak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten